SSS, en sık sorulan sorular için hızlı yardım ve bilgi sunmaktadır. Belli bir ürünün kullanıcı belgelerinin yerine geçme amacı taşımazlar.
EV şarj kutusunda yalnızca 6 mA DC bir kontaktör vardır. İç tesisatta ek bir 30 mA tip A kaçak akım devre kesici anahtar sağlanmalıdır.
Hayır, iç tesisatta 30 mA tip A kaçak akım devre kesici anahtar sağlanmalıdır.
Tip 2 şarj bağlantı soketleriyle çalışan araçlar tüm AC SMART EV şarj kutularında şarj edilebilir.
Evet, ancak birden çok kullanıcı yalnızca AC SMART VALUE ve ADVANCED ürün portföyünden EV şarj kutularıyla yönetilebilir.
Gerekli donanım yalnızca AC SMART ADVANCED ürün portföyünde yüklüdür. ISO 15118 yayınlandıktan sonra Weidmüller hemen bir yazılım güncellemesi sağlayacaktır.
Evet, kalıcı olarak takılı kablolar içeren EV şarj kutuları farklı kablo uzunluklarında mevcuttur.
Geçerli şarj işlemiyle ilgili bilgileri AC SMART uygulamasında veya web sunucusunda görüntüleyebilirsiniz.
Tip 2 bağlantı soketine sahip tüm şarj kabloları kullanılabilir.
PV fazlası şarj özelliği, AC SMART VALUE ve ADVANCED ile, çevirici ile doğrudan iletişim yoluyla ya da ek bir enerji sayacı takılarak gerçekleştirilebilir.
PV fazlası şarj konusu hakkında daha fazla soru ve daha ayrıntılı yanıtları burada bulabilirsiniz.
İki röle, fazları alternatif olarak açıp kapatarak PV'nin aşırı yük şarjını mümkün kılar.
Evet, maks. şarj akımı sınırlandırılabilir. Şarj akımı için maksimum sınır, devreye alma işleminin ardından elektrik kurulumunu yapanlar tarafından belirlenir. Maksimum şarj akımı, daha sonra işletimde web sunucusunda veya AC SMART uygulamasında bu maksimum sınıra kadar ayarlanabilir.
Entegre sayaç %4 doğruluğa sahiptir.
AC SMART VALUE ve AC SMART ADVANCED ürün portföyünden EV şarj kutuları ile PV aşırı yük şarjı mümkündür.
Yük yönetimiyle, bir AC SMART ADVANCED kontrol kutusu aracılığıyla 16 adede kadar kutu kontrol edilebilir; SMARTcharge yük yönetim sistemimizle, 50 adede kadar şarj noktasına sahip yük yönetimi uygulanabilir.
Statik yük yönetimi
Statik yük yönetiminde, 16 adede kadar ağ bağlantılı şarj noktası için toplam akım tanımlanabilir. Maksimum toplam akım; iç tesisat ya da alt dağıtımın mevcut bağlantılı yükü, eksi, aynı dağıtım devresindeki diğer tüm cihazlar için gereken maksimum güce göre belirlenir. Tanımlanan toplam akım kontrol kutusunda ayarlanır ve buradan, şarj ağındaki tüm etkin şarj noktalarına eşit olarak dağıtılır. Ağdaki bir araç şarj için kaydedildiğinde ya da bir aracın kaydı kaldırıldığında toplam akımın dağılımı buna göre ayarlanır.
VALUE ve ADVANCED ürün portföyünden AC SMART EV şarj kutuları ile statik yük yönetimi mümkündür.
Dinamik yük yönetimi
Dinamik yük yönetiminde, enerji sayacı binadaki EV şarj kutularının ve diğer elektrikli cihazların gerektirdiği toplam akımı sürekli olarak izler ve şarj için mevcut olan toplam akımı sürekli olarak hesaplar. Her EV şarj kutusuna entegre edilen güç ölçümü, araca özgü şarj akımını kaydeder ve bunu, mevcut toplam akımı ona göre dağıtan kontrol kutusuna bildirir. Toplam akım tüm aktif şarj noktalarında dağıtılır: diğer elektrikli cihazlar daha az enerji gerektirdiğinde şarj için daha fazla akım bulunur. Diğer elektrik cihazlar daha fazla güç gerektirdiğinde şarj akımı azalır.
Dinamik yük yönetimi; kontrol kutusu olarak ADVANCED ürün portföyünden AC SMART EV şarj kutuları ile, uydu kutusu olarak VALUE veya ADVANCED ürün portföyü ile mümkündür.
PV fazlası şarj, elektrikli bir otomobili şarj etmek için fotovoltaik bir sistemden (örneğin müstakil bir evin çatısında) elde edilen fazlalık, kendi kendine üretilen elektriğin kullanılmasıdır. PV fazlası şarj, çevirici ve şarj kutusu arasındaki iletişim yoluyla ya da bir enerji sayacı kurulumuyla gerçekleştirilebilir.
Ek bir enerji sayacı ile PV fazlası şarj için bir Modbus RTU enerji sayacına ihtiyacınız vardır. Ürün portföyümüzde, bu uygulama için kullanabileceğiniz şu enerji sayaçlarını bulacaksınız:
Buradaki avantaj, bu yöntemin diğer sistemlere bir arayüzü olmaması ve bu nedenle her zaman işe yaramasıdır.
AC SMART'ınız kurulum talimatlarına (İndirilebilir İçerikler altındaki Weidmüller çevrim içi kataloğu) göre yüklendikten sonra, ek enerji sayacı bağlantısı ve AC SMART'ınızın web sunucusundaki ayarlarla başlayabilirsiniz. Gerekli adımları bu sayfada bulabilirsiniz.
"Pik yükler" terimi, elektrik şebekesinden, kısa süreli ve büyük ölçüde artmış enerji talebini ifade eder. Bu talep, örneğin, birkaç elektrikli araba aynı anda şarj olduğunda ortaya çıkabilir.
Pik yükler elektrik şebekesinin stabilitesini tehlikeye atabileceği için, endüstriyel şirketlere yönelik elektrik tarifesi hesaplanırken en yüksek yıllık yük piki temel alınır. Bu, bir şirketin toplam yıllık elektrik tüketimine geriye dönük olarak eklenerek elektrik maliyetlerinin önemli ölçüde artmasına yol açmaktadır.
Bu tür yük pikleri, serbest bırakılan şarj akımı için statik bir üst sınır tanımlanarak ya da ev bağlantısı ve diğer tüm tüketicilerin dikkate alınmasıyla mevcut elektrik miktarı dinamik şekilde hesaplanarak statik veya dinamik yük yönetimi ile önlenebilir.
Dengesiz yük, üç fazlı güç şebekesinin tek bir fazının (L1, L2, L3) eşit olmayan şekilde yüklemesidir. Bu durum, örneğin elektrikli arabaların, özellikle de şarjlı hibritlerin tek fazlı şarj edilmesinden kaynaklanabilir.
Dengesiz yüklerin olası sonuçları, ayrı yüklerin bozulması veya jeneratörün zarar görmesidir. Bu nedenle dengesiz yük sınırları getirilmiştir. Örneğin Almanya'da bu sınır 20 A’dır.
Dengesiz yükleri önlemek için, bir şarj parkının ayrı ayrı şarj noktalarının dönüşümlü şekilde kablolanmasını öneririz (şarj noktası 1: L1, L2, L3; şarj noktası 2: L2, L3, L1; vb.). Ancak bu durum dengesiz yükleri ortadan kaldırmaz. Bu nedenle, yalnızca mevcut maksimum elektrik miktarını değil, aynı zamanda geçerli dengesiz yük limitini de hesaba katan bir yük yönetim sistemi kurulmalıdır.
Weidmüller şarj kutusu AC SMART, bir çevirici ile PV fazlası şarj olanağı sağlamak için Modbus TCP yoluyla tüm çeviricilere bağlanabilir. Bunlardan bazıları web sunucusu açılır menümüzde listelenmektedir.
Çeviricinizi bağlamak için daha ayrıntılı talimatları ve gerekli adımları burada bulabilirsiniz.
Her EV şarj kutusu için 16 adede kadar RFID etiketi kaydedilebilir.
RFID etiketleri hakkında daha fazla bilgi burada bulunabilir.
Tüm EV şarj kutularında son 4000 şarj işlemine erişebilirsiniz.
Bir EV şarj kutusu kurulduğunda elektrik kurulumunu yapan kişi entegre web sunucusu kullanarak EV şarj kutusunu ayarlar. Operatör daha sonra ayarları ayrı ayrı değiştirebilir. Web sunucusunun erişim ayrıntıları çalışma kılavuzunda sunulmuştur.
Her AC SMART EV şarj kutusu teslimatında bir delme şablonu bulunur.
Söz konusu ürün için YouTube 'da ve ürün kataloğumuzun indirme alanında Almanca ve İngilizce bir kurulum videosu vardır.
Web sunucusu herhangi bir EV şarj kutusunun aygıt yazılımını güncellemek için kullanılabilir. Güncelleme fonksiyonu web sunucusunda Konfig/Genel altında bulunmaktadır.
EV şarj kutunuzu uygulama ile başarıyla eşleştirdikten sonra EV şarj kutusunu kullanılabilir bir ağa bağlamak için otomatik olarak ağ kurulumuna gönderileceksiniz.
"WLAN"ı seçtiyseniz sonraki sayfada mevcut WLAN ağlarının listesi gösterilir.
"LAN" seçeneğini seçtiyseniz EV şarj kutunuzu bir Ethernet kablosuyla bağlamanız istenir.
AC SMART uygulamasında ana görünümü seçin. Uygulamayla eşleşmiş tüm EV şarj kutuları gösterilir.
Not: Uygulamanızla birden fazla EV şarj kutusu eşleşmişse, eşlenen EV şarj kutuları için ön izlemeler arasında geçiş yapmak üzere sola veya sağa kaydırabilirsiniz.
Kaçak akım devre kesici anahtar, iç tesisatınıza yönelik sigorta kutusundadır. Güvenli olması açısından en iyisi, kurulumunuzu yapan kişiye EV şarj kutusunun hangi kaçak akım devre kesici anahtara bağlı olduğunu sormaktır.
EV şarj kutusuna bağlı olan kaçak akım devre kesici anahtarı etkinleştirdiğinizden emin olun.
Bir sonraki açışınızda EV şarj kutusu hemen mavi renkte yanıp sönmeye başlar (1 ila 2 saniye içinde).
Eşleşme modu birden fazla denemeden sonra başlamazsa eşleşme modunu EV şarj kutusunun web sunucusunda Ağ/Genel altından manuel olarak başlatabilirsiniz.
Dizüstü bilgisayarınızın bir ağ kablosu aracılığıyla EV şarj kutusuna bağlı olduğundan emin olun.
EV şarj kutusu zaten bir LAN/WLAN ile bağlantılıysa ve dizüstü bilgisayarla aynı ağdaysa başka bir manuel ayar yapılması gerekmez. Bu durumda, EV şarj kutusunun IP adresi yönlendirici tarafından paylaşılır.
Aksi takdirde, dizüstü bilgisayarınızın IP adresini manuel olarak 192.168.0.2 ile 192.168.0.254 arasında bir değere ayarlayın (192.168.0.8 hariç).
Web sunucusundaki ayarları tamamladıktan sonra lütfen ağ adresinizi değiştirmeyi unutmayın.
Furkan Özdemir
Teknik Destek Mühendisi