Bağlantı soketleri arasında iPhone

Hoss Mobility GmbH’ta, OMNIMATE® 4.0

Bağlantı soketleri arasında iPhone

Tekerlekli sandalye, Segway ve Weidmüller'den çıkan yeni OMNIMATE® 4.0 bağlantı soketinin birbirleriyle ne ilgisi var? Hoss Mobility GmbH'nin kurucusuLukas Rigler, kendi kendini dengeleyen sürücü teknolojisini kullanarak inanılmaz derecede yenilikçi tekerlekli sandalyeler inşa ediyor. Kalite de ayrıntılarda olduğundan, SNAP IN bağlantısı olan OMNIMATE® 4.0'a güveniyor.

Sorunlara sebep olanlar genelde küçük şeylerdir: düzgün olmayan kaldırım taşları, tramvay rayları veya çıkıntılı rögar kapakları. Tekerlekli sandalyeye bağımlı insanlar bu zorluklara aşinadır. Lukas Rigler, "Klasik tekerlekli sandalyeye oturmayı zorlaştıran şey merdivenler veya basamaklar değil, tam da bu sözde küçük çıkıntılar." diyor. Ve yaşlanan Segway'i için alışılmadık bir alıcı bulduğundan beri bunu sadece kendisi fark etti: multipl skleroz (MS) nedeniyle tekerlekli sandalyeye bağımlı olan ve Segway'i tekerlekli sandalyeye dönüştürmek isteyen genç bir adam. Tek dingili araçla, küçük günlük engellerin üstesinden daha kolay gelebilmeyi umuyordu. Böylece bir iş fikri doğdu fakat birkaç sürpriz kaçınılmazdı. Lukas Riegler, 2017 yılında bir ortağıyla birlikte temelleri atılan Hoss Mobility GmbH adlı şirketinin kuruluşunu özetleyerek, "Naif olmak zorundasınız, aksi takdirde bir işe yaramayacak". "Bizim için on kat daha uzun sürdü ve düşündüğümüzden on kat daha fazla paraya mal oldu" diyor. Fikir şu: kendi kendini dengeleyen sürücüye sahip tek dingili tekerlekli sandalye - tamamen yeni bir gelişme - sonuçta üçüncü parti bir cihazı temel almadan. Kullanıcılara yeni bir mobilite seviyesi garanti eden ve bir arazi makinesinin off-road kabiliyeti ile iç mekan ekipmanlarının manevra kabiliyetini vaat eden harika bir şey.

Bağlantı soketi, bağlantı soketi midir?

"Hoss "un sezgisel kullanımının anahtarı, kendini dinamik olarak dengeleme yeteneğidir. Lukas Rigler bunu bir insanın hareket kabiliyetine benzetiyor: "Bir kişi bacaklarını hareket ettirmeden öne doğru eğilirse burnunun üzerine düşer. Düşmeyi önlemek için beyin bir bacağa öne doğru hareket etme komutu verir. Yani öne doğru eğildiğinizde, her seferinde bir adım olmak üzere otomatik olarak ileriye doğru hareket edersiniz. Hoss da aynı şeyi yapıyor, ama bacakları yerine iki tekerleği var. Güçlü işlemciler ve elektrik motorları beyin ve kasların işlevlerini üstlenir." İşte tam da bunlar, çoğu zaman çok önemli olan küçük ayrıntıları gölgede bırakıyor. Odak noktası kontrol sistemi, güç elektroniği - tüm bunlar en önemli şey gibi görünüyor. Rigler kendi deneyimlerinden, "Her detay, ne kadar küçük olursa olsun, kendi içinde kolayca göz ardı edilebilen bir bilimdir." diyor. Kontrol panolarındaki konnektörlere de bu oldu. "Bağlantı soketi, bağlantı soketidir, vidalayacaksın ve tutacaklar. Nokta." İnsanlar genellikle bağlantı soketlerini düşünmezler bile, vakaların %80'inde otururlar. Ama ya zamanınızın çoğunu diğer yüzde 20'lik kesimle harcarsanız? "Bu süreçte pek çok şey ters gidebilir. 0,40 € değerinde bir bağlantı soketi, 1.000 € değerinde bir geri toplama kampanyasını tetikleyebilir." diye açıklıyor Rigler. Özellikle genç bir şirket için hiç de ekonomik değil. Ve ardından Weidmüller'den yeni OMNIMATE® 4.0 ile tanıştı.

OMNIMATE® 4.0 portföyüyle çok daha hızlıyız. 10 kutuplu bir bağlantı soketi ile kurulum sırasında kesinlikle on dakika tasarruf edeceğiz.

Lukas Rigler, Hoss Mobility GmbH'nin kurucusu

Çok daha hızlı

Elektronik bileşenler gittikçe küçülmeye başlasa da, devre kartları aynı boyutta kalıyor. Bunun nedeni çok yer kaplayan bağlantı soketleri. Bu da bir bağımlılık zincirine yol açıyor. Bağlantı soketi, devre kartı üzerinde bir alana ihtiyaç duyar, bu da buna karşılık gelen büyük bir gövde gerektirir ve dolayısıyla başka bir şekilde kullanılamayacak yeterli kurulum alanına ihtiyaç duyar. Ancak, bağlantı soketi modüler bir şekilde kullanılabildiği için en azından yer kaplamaz olacaksa, o zaman her şey biraz daha küçük yapılabilir. Weidmüller'in OMNIMATE® 4.0 ürünü bu düşünce deneyine yol açıyor. Weidmüller Avusturya Satış Temsilcisi Rudolf Heinsching, "Yeni bağlantı soketi, Weidmüller'in bağlantı konusundaki 60 yıllık geliştirme çalışmalarının özünü oluşturuyor ve üç yeniliği bir araya getiriyor: benzersiz bir bağlantı teknolojisi, modüler ürün tasarımı ve hızlı teslimat" diyor. Kutupların sayısı tek tek ve modüler olarak konfigüre edilebilir. Bu da yalnızca sekiz bağlantı soketine ihtiyacınız varsa 12 adet bağlantı soketi takmanıza gerek olmadığı anlamına gelir. Kablolar, kablo ucu yüksükleri olmadan hızlı ve güvenli bir şekilde aletsiz olarak kablolanabilir ve başarılı kablajı görsel ve sesli bir sinyal (tıklama sesi) onaylar. Benzersiz SNAP IN bağlantısı, devre kartı üzerindeki zahmetli kablo rakorlarına olan ihtiyacı da ortadan kaldırır. Lukas Rigler "Artık çok daha hızlıyız." diyerek ürünün avantajlarını doğruluyor. "10 kutuplu bir bağlantı soketi ile kurulum sırasında kesinlikle on dakika daha hızlıyız." Sipariş süreci de hızlı. Weidmüller Konfigüratör siparişi hakkında, OMNIMATE® 4.0 'kabloya hazır' olarak gönderilir. "Bir sunumda, bir Weidmüller çalışanı bir keresinde bağlantı soketini bağlantı soketleri arasında iPhone olarak tanımlamıştı. Buna katılabilirim" diyen Lukas Rigler, göze çarpmayan bu ayrıntıya duyduğu heyecanı teyit ediyor.

Uygulama ve uzaktan erişim

"Hoss" sadece teknoloji ve tasarımından dolayı modern değildir. Kumandaya yapılan güncellemeler, her zaman aktif olan ve tüm teknik verileri depolayan yerleşik bir GSM modülü aracılığıyla da çalışır. "Bu, yalnızca sürücüler tarafından sağlanan öznel ve bazen yanlış bilgilere güvenmek zorunda olmadığımız, ancak günlük dosyalarını indirebileceğimiz ve verilere dayanarak hatayı bulabileceğimiz anlamına geliyor" diye açıklıyor mucit. Bir uygulama ile ilgili olarak, en yüksek hız veya joystick direksiyonunun hassasiyeti de ayarlanabilir. "Saatte 15 km hızla ortalamanın üzerinde bir hıza ulaşıyor, bu da birçok yolculukta araba ya da toplu taşıma kullanmak zorunda kalmayacağınız anlamına geliyor. Müşterilerimiz de menzil konusunda endişelenmek zorunda değiller.

Hoss'un 30 km veya 60 km menzili mevcuttur." Elbette güvenlik de düşünülmüş: dinlenme pozisyonunda hoss bir destekle mekanik olarak dengeleniyor. Hoss dengeye geldiği anda, yedek gyro ve ivme sensörleri sürücünün davranışını saniyede birkaç yüz kez analiz ediyor.

Denge sisteminin durumu, %100 ayrıştırılmış ve patentli bir destek sistemi tarafından sürekli olarak izlenmektedir. Acil bir durumda bu, saniyeden kısa bir süre içinde uzayabilir ve hoss'u güvenli bir şekilde durma noktasına getirebilir.

İyi fiyat

Lukas Riegler, üç yıl süren geliştirme çalışmaları sonunda ilk "hoss"un 2020 yılı sonunda başlatıldığını ve bu yıl için 100 civarında ünitenin planlandığını söylüyor. Son birkaç yıldır, küçük firmaların büyük müşteriler gibi tedarikçilerle aynı statüye sahip olmamaları da dahil olmak üzere çok şey öğrendi. "Güzel bir ürün üretiyoruz, sipariş miktarımız daha düşük. Yine de tedarikçilerimiz tarafından ciddiye alınmak istiyoruz. Fiyatlandırma açısından da." Rigler soruyor. Bu Weidmüller'de farklı. Asıl amaç Weidmüller'den otomatik bir sıkma makinesi almaktı, ama Rudolf Heinsching ile sohbet sırasında, yeni OMNIMATE® 4.0 bağlantı soketine rastladılar. Lukas Rigler, "Fiyat da doğru," diye sonlandırıyor Lukas Rigler.

Danışmanlık & Destek

Danışmanlık & Destek

Furkan Özdemir

Teknik Destek Mühendisi